Nog een maand te gaan!

8 oktober 2015

Het aftellen is gestart, want over precies één maand zit ik nu in het vliegtuig naar Hanoi (Vietnam). Spannend! Gelukkig heb ik de meeste voorbereidingen al gedaan. Wat ging er allemaal aan vooraf?

Het begon allemaal met een oproepje die ik plaatste op een internetforum. Ik plaatste een berichtje met het plan dat ik naar Zuid Oost Azië wilde gaan, maar dan wel met een reismaatje. Tot mijn verbazing had ik binnen één dag al een aantal reacties. Waaronder een reactie van Sylvana. Wat het leuke hieraan was, was dat onze wensen best veel overeen kwamen. Na wat mailcontact en afspreken in het echt besloten we om samen met elkaar op reis te willen gaan. Leuk, want samen op reis is altijd leuker!

Sylvana en ik besloten allebei om individueel te bepalen wat we allemaal wilden doen tijdens onze reis. Met als groot voordeel dat we zelf konden bepalen wat we allemaal konden doen. Hoe de reisroute eruit zou zien en of deze logisch was, dat was een puntje voor later. Het opstellen van een to do lijst voor mij bestond vooral uit het lezen van reisboeken. Het voordeel hiervan vond ik dat ik zelf kon bepalen of ik bepaalde plaatsen wel of niet wilden zien. Nadat ik was uitgelezen waren we al een paar maanden verder. Ongeveer rond juni/juli. Nu kwam de grootte vraag. Matchte de ideeen van Sylvana met die van mij? Gelukkig wilden we allebei naar ongeveer dezelfde plaatsen, dus dat was weer een gelukje. Onze grootste vraag: Wat is een logische plek om te beginnen aan onze reis: Bangkok of Hanoi?. Uiteindelijk kozen we ervoor om vanuit Hanoi te beginnen. De globale reisroute lag nu vast.

Reisroute (globaal)

Toen kwam het volgende punt. Namelijk het vertellen aan vrienden en familie dat ik van plan was om te gaan reizen. Het grappige hieraan was dat als ik vertelde dat ik ging backpacken vrijwel iedereen vroeg of ik alleen ging reizen. Mijn standaard antwoord hierop was 'nee met een reismaatje'. Waarop iedereen ongeveer zo'n reactie toonde van 'oooh dan is het goed'. Dit vond ik bijzonder, want ook met zijn tweeën kan er iets gebeuren. Ik had het zelf logischer gevonden dat mensen hadden gevraagd hoe ik me had voorbereid, voordat ze het oordeel 'oooh dan is het goed'  zouden geven.

Ondertussen is het nog maar een maandje te gaan en dan ben ik 4 maanden op reis!
Gelukkig zijn er al veel zaken geregeld, zoals:

Reisroute
Vliegtickets
Verzekeringen
Hostel boeken

Eigenlijk het enige dat nog echt moet gebeuren is Tas inpakken en gaan. Ondanks dat ik nog even moet wachten, ben ik er zo goed als klaar voor!

1. Janna lans:
    7 november 2015
    Dus aan de voorbereidingen zal het niet liggen, als ik dit lees.
    Goede reis, en toch vind ik samen wel een goed gevoel voor "thuisblijvers", maar dat ter zijde.